Home
Jubileum 2013
Contact

EINDELIJK.

Het is 7 maanden geleden dat we in clubverband hebben gevist en dan gaat het kriebelen. Via de groepsapp werd al duidelijk dat er een grote behoefte was. Een voorwaarde was dat we gebruik konden maken van de horeca en dat zou buiten wel kunnen. Dus werd de knoop doorgehakt en wilden we op zaterdag 5 juni naar de waterkant. De vraag was, via de groepsapp, wie gaat er mee. Er waren twee leden die datum met vakantie en dus konden we met tien personen op stap. In de loop van de week kwamen er nog twee leden bij die moesten voetballen. Dat betekende dat we met acht personen aanwezig zouden zijn. Op het laatste moment moest er een nog mantelzorg verrichten. Aankomend in Aduard waren er 5 personen.

De familie uit Emmen waren de afwezigen, maar een kwartier later waren zij er ook. Er was tussen Emmen en Aduard heel veel water naar beneden gekomen. Ze hadden het gevoel om door een kanaal te rijden.

Voor deze dag was de keuze gevallen op Lemmer en dat was 14 jaar geleden dat we er geweest waren. Zou er iets veranderd zijn? We besloten om samen te komen bij de supermarkt en vandaar kon iedereen naar zijn plek van keuze gaan. We stapten in de auto’s en ter hoogte van Marum brak de hemel open en krijgen wij ook te maken met veel water op de weg. Dit noopte ons tot voorzichtig rijden, want we wilden wel heelhuids in Lemmer komen.

De regen duurde voort en in de buurt van Lemmer werd het droog. Zou dit alles zijn voor vandaag? We kwamen op de bewuste parkeerplaats, maar Harrij reed door en had een andere plek in gedachten. Dit bleek de ijsbaan te zijn en we hadden geluk dat daar geen ijs lag. Maar de ontbrekende was Jan met zijn gevolg en na een belletje kwamen zij ook ter plekke. Volgens Harrij was de vis in deze tijd te vangen in het Margrietkanaal. Maar de vraag is, hoe kom je daar? Na veel speurwerk kwamen niet aan het grote kanaal, maar in een privéhaven.

We hadden een leuke plek ontdekt naast een woonhuis. Het gaf ons de indruk dat het hier wel kon gebeuren en bovendien hadden we de verwachting dat we hier ook wel koffie en thee zouden krijgen. Bert ging voorvissen en na heel lang wachten kwam de eerste vis aan de haak. Het was wel een hele mooie vis, maar we wilden meer. Uiteindelijk kwam nummer twee ook en toen was het afgelopen. Dus maar verder op zoek hoe we bij het grote kanaal konden komen. We reden zelfs naar Tacozijl, maar daar was ook alles veranderd en dus gingen we maar de stad in. Wat lagen hier een boten en allemaal stijf op elkaar. Bovendien was er geen plek voor de auto. Wat is wijsheid? Onze gedachten gingen terug naar het verleden en we kozen voor de Polderdijk. We vroegen ons ook af of die man die gelijk de politie belde nog leefde. Bert had weer geluk en ving twee mooie vissen, maar ook hier was het niet. Zo kwamen we aan de loskade, maar daar hadden ze de bodem vergeten. Intussen zagen we Edwin en Sikko ook de Polderdijk op gaan. Eigenlijk een teken dat er niet veel vis te vangen was. Dus gingen wij ook maar terug naar de Polderdijk. Intussen was Jan daar ook gearriveerd. Wij reden maar naar achteren en Huub ging er ook in geloven en wierp zijn hengen uit. Door alle consternatie ’s morgens was hij zijn telefoon vergeten. Aan de ene kant is het wel rustig, maar aan de andere kant is het ook een gemis. Net toen hij bijna beet had belde Harrij via Bert naar Huub.

Hij stelde voor dat het allemaal shit was en dat het waarschijnlijk beter was in Balk. Nu was dat niet moeilijk, want 5 personen stonden aan de Polderdijk. Inpakken en even bij de drie andere jongens langs. Edwin had intussen bezoek van een man en wij zagen direct dat dit de bewuste man was. Hij leefde nog en had zelfs vordering gemaakt. Hij was nu controleur van de Friese federatie. We hebben hem maar duidelijk gemaakt dat we nu weg gingen. Elg kilometer verder kwamen we bij de voetbalvelden in Balk. Harrij en Gerrit stonden daar al te vissen, maar ook hier was de vis niet te vangen. Nu is Balk voor Harrij een thuiswedstrijd en als die geen vis kan vangen dan kunnen wij het ook wel vergeten. Maar hij bleef dapper en zocht alle bekende plekjes op. Echter zonder resultaat.

Bert wist het en wilde het proberen op het plekje van Henk Wiegman. Hij was nog lang niet vergeten dat hij daar 80 vissen op een plek had gevangen. Na heel lang wachten ving hij de enige vis die daar zwom. Daarmee bracht hij zijn aantal op vijf stuks. Om kwart over twaalf hadden we het bekeken en gingen naar de Urker vishandel. Daar moesten ze wel zijn. Bert vond dat hij aan de beurt was en bestelde de kibbeling. Hij had de keuze tussen normaal en groot en natuurlijk koos hij voor groot. Dat werd even later keurig aan de tafel buiten geserveerd. Intussen kwam Harrij er ook aan gesjokt, maar had er niet één bij gevangen.

Het mooie was dat Balk een primeur beleefde. Harrij nam plaats op het terras en bestelde een normale portie kibbeling. Toen hij het op had koos hij er voor om naar huis te gaan. Gerrit was er ook bij gekomen en zat bij Harrij in de auto en ging maar met hem mee. Even later kwam Jan en die was te laat voor de kibbeling. Er werd besloten een punt achter deze visdag te zetten. Huub vond dat je het niet kon maken om niet het restaurant in Aduard in te gaan. We hadden wel een afspraak gemaakt en gelukkig was de rest het met hem eens. Sikko en Edwin werden opgepikt en zo kwamen we in Aduard terecht. De gehaktbal en patat smaakte weer van ouds en wat hadden we dit gemist. Ondanks de slechte vangsten was het wel een gezellige dag en hadden we weer veel gezien en ontdekt. Zo kwam er een eind aan deze dag en kunnen we ons verheugen op de volgende visdag op 3 juli.

Stand na 1 wedstrijd.

0.0

0 – 7

DE TWEEDE ZOMERWEDSTRIJD.

De van belang zijnde gegevens zijn de volgende:

Wedstrijddatum          : 3 juli 2021

Samenkomst               : 07.00 UUR IN HOTEL RESTAURANT ADUARD.

Pleisterplaats              : Voor en na de wedstrijd zijn we daar te gast.

Kampplaats                : Deze wordt door de plaatsbepalingscommissie vastgesteld.

De leden krijgen de keuze per e-mail toegestuurd.

Opgave                       : Tot en met 24 juni a.s. bij:

H. Corsius, Het Want 60, tel: 06 – 51647777.

Opgave door              : Die deze competitie mee willen.

Afmelden door            : Die deze wedstrijd verhinderd zijn.

VERLOOP ZOMERCOMPETITIE.

3e wedstrijd                     7 augustus 2021

4e wedstrijd                     4 september 2021

5e wedstrijd                     2 oktober 2021

Noteer dit al vast in uw agenda en we houden u op de hoogte.

Hiermee is de vakantiewedstrijd in augustus vervallen en wordt deze datum toegevoegd aan de zomercompetitie.